Завърши проектът „Подобряване на професионалната компетентност на служителите в община Видин“, който започна през декември 2013 година. Той беше осъществен с финансовата подкрепа на оперативна програма „Административен капацитет“, приоритетна ос „Управление на човешките ресурси” и подприоритет „Компетентна и ефективна държавна администрация”. Съфинансирането е от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд. Бюджетът на проекта е 87 152.06 лева, които се предоставят безвъзмездно. Секретарят на общината Орлин Василев представи постигнатите резултати от реализирането на проекта и уточни, че поставените цели са постигнати. Те са свързани с подобряване на професионалната компетентност на служителите в администрацията за по-ефективно и ефикасно изпълнение на задълженията, повишаване на ефективността в управлението на човешките ресурси за реализиране на ефективни политики, качествено обслужване на гражданите и бизнеса, задържане на квалифицирани специалисти и повишаване на възможностите за професионално развитие на експертите чрез провеждане на обучения. В рамките на проекта са проведени 5 типа обучения от каталога на института по публична администрация на общо 123-ма души, от които 45 са служители в кметствата и 78 – в общинската администрация. Участниците в обучението придобиват нови знания и умения за работа с електронни таблици и база данни, запознават се с концепцията за комплексно административно обслужване и успешното й въвеждане в дейността на административните звена, подобряват компетенциите си в областта на разговорния английски език, изграждат основни знания относно сигурността на комуникационните системи в администрацията. В резултат са постигнати повишаване на компетенциите и знанията на служителите, устойчива заетост и подобряване на координацията в общинската структура, което ще допринесе за по-голяма удовлетвореност на гражданите от усъвършенствано административно обслужване.
Коментари